خیالِ دست

نوشته‌های مهدی ابراهیم‌پور

خیالِ دست

نوشته‌های مهدی ابراهیم‌پور

خیال دست. آن بازی است که در مجالس کنند و آن چنان است که یک کس در کنار دیگری پشت سر او بنشیند و آن شخص عبا یا پرده ای بر سر خود و آنکه در کنار اوست کشد بحیله ای که شخص عقبی بالمره در انظار پنهان گردد و معلوم نشود و قدری از شانه های آنکه بکنار اوست نیز پوشیده شود آنگاه شخص کنار نشسته دستهای خود را بر پشت برد و نگهدارد و آن شخص عقبی دستهای خود را بعوض دستهای کنار نشسته برآرد و این پیشی شروع بحرف زدن یا گفتن کند و آن عقبی بدستهای خود که بیرون آید حرکات او را مطابق حرف زدن او بعمل آورد از قبیل دست حرکت دادن و دست بر سبال و صورت کشیدن و گرفتن نی قلیان بر دست و به دهن گذاشتن همه حرکات از دستهای آن عقبی بجهت این یکی که در کنار اوست بعمل آیند و بر ناظران و مجلسیان چنین مفهوم می گردد که این دستهای خود شخصند که بحرکات ارادی حرکت کنند. (از لغت نامه ٔ محلی شوشتر نسخه ٔ خطی ).
لغت‌نامه دهخدا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
اینجا هم هستم

حنّاق

چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵ ب.ظ

آقای محمدجواد لاریجانی (دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌ی قضائیه) درباره‌ی اتفاقات آبان‌ماه گفته است: «یک تحرک سیاسی علیه ایران شکل گرفت که جمهوری اسلامی ایران افراد زیادی را کشته است در حالی که ۸۵ درصد کشته‌ها مربوط به نیرو‌های امنیتی یا افرادی بوده است که در حال دفاع از منازل خود در برابر تهاجم آشوب‌گران بوده‌اند و ۱۵ درصد کشته‌ها مربوط به نیرو‌های تروریستی است.»

نکته‌ی مثبت این آمار این است که آقای لاریجانی توانسته طوری درصدها را ارائه کند که ریخته شدن خون حتی یک معترض عادی هم بر ذمّه‌ی نظام نباشد، که از این لحاظ قابل تقدیر است. ولی متأسفانه خدمات نظام در جریان اتفاقات آبان‌ماه در این آمار غایب است که ممکن است منشأ سوء استفاده‌ی رسانه‌های بیگانه قرار گیرد. به ایشان پیشنهاد می‌کنم آمار را این‌گونه تغییر دهند که ذکری هم از خدمات نظام به‌میان بیاید:

۹۰ درصد کشته‌ها مربوط به نیرو‌های امنیتی یا افرادی بوده است که در حال دفاع از منازل خود در برابر تهاجم آشوب‌گران بوده‌اند و ۲۰ درصد کشته‌ها مربوط به نیرو‌های تروریستی است که در این میان، به اذن نماینده‌ی ولی‌فقیه در آسمان (خداوند) و با همکاری ملائکه و تلاش مجدانه‌ی مسئولان، ۱۰ درصد از کشته‌شدگان زنده شدند و به سر خانه و زندگی خود برگشتند.

۹۸/۰۹/۲۷

نظرات  (۸)

چند در صد از کشته ها نتیجه تکرار شماست؟

الحمدلله شما مجبور بودید به رای دادن به آقای تدبیر تا 1400

شاید هم نماینده ولی فقیه تو این مسیله نقش داشته

 

چقدر بد است موضع اپوزیسیون داشتن!!!

پاسخ:
کشته‌ها ربطی به آرای مردم ندارند. این پست را مطالعه کنید:
http://khialedast.blog.ir/post/224

ما همه‌ی تلاشمان را کردیم که از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز و دموکراتیک، نظام سیاسی را اصلاح کنیم. متأسفانه تلاشمان شکست خورد.

البته خوشبختانه نامزد دیگر آن انتخابات هم الان رئیس قوه‌ی قضائیه است و با توجه به عملکرد ایشان و حکم‌های فله‌ای برای فعالین کارگری و ... می‌شود خاطرجمع بود که اگر ایشان رئیس‌جمهور بود آمار کشته‌شدگان کمتر نمی‌بود. فلذا موضع اپوزیسیون داشتن خیلی هم بد نیست، چون لازم نیست چشم بر ظلم ببندم.

حب الشی یعمی و یصم

برادر به خودت بیا و دست از این حرفهای دو ریالی بردار.

تحلیل فرع فهم است. قضاوت بر پایه قطع و علم عرفی است. نه  براساس یک مشت بافندگی ها و تراوشات ذهنی

 

رفتار سیاسی این حکومت رو نمیخواد درست کنید برید رفتار سیاسی فرانسه و آلمان و آمریکا که نتیجش هفته ها شورش و قتل عام و .... بوده درست کنید

این حرفهای شما تفاله و استفراغ آنهاست. خودشون مثل خر تو مشکلاتشون دست و پنجه نرم می کنند.

 

انسان موجودی توجیه گره و دوست داره برا هر چیزی با دیگران مجادله کنه. اما وقتی با خودت تنها شدی امیدوارم با بهانه لااقل خودت رو گول نزنی. و امیدوارم اهل استغفار باشی.

حذف تفکر لیبرال رو بزودی رقم خواهیم زد. ان شاء الله

 

در ضمن دوستان شما از عملکرد دستگاه قضا تشکر کردن و این رفتار ایشون در آزادکردن مردم عادی رو از افتخارات ایشون شمردن.

شاید منظور شما از مردم عادی کسای دیگه ای هستن!!!!!!

خوش باش تا صبح دولتت بدمد

انتخابات مجلس میبینیمتون

آنجا هم ندیدیم روز قیامت در پیشگاه الهی حتما حتما میبینیمتون!!!! یا علی

پاسخ:
نمی‌دانم منبع خبری شما چیست، ولی محض اطلاع، بنده الآن چند ماه است که برای تحصیل در کانادا زندگی می‌کنم. اینجا نه خبری از شورش و قتل عام است و نه مثل خر در مشکلاتشان مانده‌اند. برعکس، از بسیاری جهات بهتر از ما امورشان را رتق و فتق می‌کنند.

یک بار دیگر، محض اطلاع شما،‌ بنده دوستی در دستگاه نظام ندارم که بخواهد از کسی تشکر کند. سیاست‌مداران مورد علاقه‌ی من امثال محمد مصدق و مهدی بازرگان هستند که فرسنگ‌ها از این دولت و مجلس دورند.

پیشنهاد می‌کنم به‌جای پیگیری «شورش‌ و قتل عالم» در غرب، اخبار مربوط به احکام حبس کارگران و فعالان کارگری (مثلاً هفت‌تپه) را در مملکت گل و بلبل خودمان دنبال کنید. بغل گوشتان چه ظلم‌ها که نمی‌شود، بعد شما نگران شورش‌های در غرب هستید!
خانه از پای‌بست ویران است/خواجه در بند نقش ایوان است

در انتخابات مجلس بنده را نخواهید دید. دیدارمان به قیامت.

اطلاعاتتون رو یک وقت از روح الله زم نگیرید.

از اپوزیسیون خارج نشین هم نگیرید. که گرفتار اسکولیسم سیاسی می شید. مثلا میگید 30 نفر رو حکومت کشته ریخته تو سد کرج.:)))

خوش بحال کانادا.

آقایان دانشجو برای مردم تربیت می کنند. خاک برسرشان با این تربیتشان

پاسخ:
شما حالت خوبه؟! به من که دارم توی کانادا زندگی می‌کنم می‌گی اطلاعاتم راجع به کانادا رو از روح الله زم که معلوم نیست کجای ایران بازداشته نگیرم؟!

توی کدوم وادی سیر می‌کنی دوست گرامی؟ یه آسیاب بادی موهومی از غرب براتون درست کرده‌اند و شما دن‌کیشوت‌وار به جنگش رفته‌اید. کدوم بدی غرب الان توی کشور خودمون نیست؟! می‌ترسم موقعی چشمات به حقایق باز بشه که دیگه دیر شده باشه.

کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش
وه که بس «بی‌خبر» از غلغل چندین جرسی

می خواستم یه چیز دیگه بنویسم دیدم یه بی خبر اومده کامنت گذاشته، اپوزیسیون خارج نشین بودنتو یادآوری کرده. 

آقای لاریجانی خیلی نجابت به خرج داده اینجوری گفته حداقل عمل کشتن را تایید نکرده وای از حسن عباسی!

خیلی چیزا را باید به چشم دید و خبرش را هم خوند و بعدش تحلیل های صدتا یه غاز تحلیل گران معتمد نظام را هم مروری کرد تا حرصت به حد نهایی در بیاد.

 

روح الله زم را نگرفتن مگه؟ خیلی بی خبره!

 

  

پاسخ:
تاحالا به «اپوزیسیون خارج‌نشین» بودنم فکر نکرده بودم! :))

با نظریه ولی فقیه یا به شخص ولی فقیه مشکل دارید؟ 

پاسخ:
جواب به این کامنت می‌تواند بعداً دردسر درست کند. بهتر است واردش نشویم.

البته الان نظرات رو خوندم و متوجه موضع سیاسی تون شدم 🙂

دیگه وقتی توی متن اشاره کردین، چه دردسری؟

توی این متن موصع تون مشخصه دیگه 🙂

پاسخ:
توی متن درباره‌ی ولی فقیه حرفی نزده‌ام.

زدین!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی