خیالِ دست

نوشته‌های مهدی ابراهیم‌پور

خیالِ دست

نوشته‌های مهدی ابراهیم‌پور

خیال دست. آن بازی است که در مجالس کنند و آن چنان است که یک کس در کنار دیگری پشت سر او بنشیند و آن شخص عبا یا پرده ای بر سر خود و آنکه در کنار اوست کشد بحیله ای که شخص عقبی بالمره در انظار پنهان گردد و معلوم نشود و قدری از شانه های آنکه بکنار اوست نیز پوشیده شود آنگاه شخص کنار نشسته دستهای خود را بر پشت برد و نگهدارد و آن شخص عقبی دستهای خود را بعوض دستهای کنار نشسته برآرد و این پیشی شروع بحرف زدن یا گفتن کند و آن عقبی بدستهای خود که بیرون آید حرکات او را مطابق حرف زدن او بعمل آورد از قبیل دست حرکت دادن و دست بر سبال و صورت کشیدن و گرفتن نی قلیان بر دست و به دهن گذاشتن همه حرکات از دستهای آن عقبی بجهت این یکی که در کنار اوست بعمل آیند و بر ناظران و مجلسیان چنین مفهوم می گردد که این دستهای خود شخصند که بحرکات ارادی حرکت کنند. (از لغت نامه ٔ محلی شوشتر نسخه ٔ خطی ).
لغت‌نامه دهخدا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
اینجا هم هستم

«کی شود خورشید از پف منطمس؟»

چهارشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۰۴ ب.ظ

یکم. «قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید»

قدر بدانیم مجاهدت‌ها را در ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات. از فرماندهان تا سربازان.

 

دوم. «و تظننون أننا سنرحل»

حیف از زبان عربی. حیف.

 

سوم. ما ایرانی‌ها از طرف یک دشمن مشترک مورد حمله قرار گرفته‌ایم. دقایقی بعد از حمله، فضای مجازی را که نگاه می‌کنی،‌ می‌بینی دو دسته شده‌ایم، هرکسی پشت سنگرهای خودش دارد به دیگری شکلیک می‌کند. مشکل امنیتی کشور ما، نه این چندتا تیر و ترقه است و نه این چندتا تروریست. مشکل این شکاف است که دارد به دره تبدیل می‌شود. مشکل ماییم که زمان تسلّا و تسلیت، نیش زبانمان از هزار عقرب جرّاره و مار غاشیه گزنده‌تر است.

۹۶/۰۳/۱۷

نظرات  (۳)

۱۷ خرداد ۹۶ ، ۲۰:۰۹ میثم علی زلفی
ایرانی جماعت مثل آش می ماند ظاهرا درهم و برهم است اما با هم مچ هستند
این نیش و کنایه ها هم طبیعی است!
جواب نیش های همیشگی و طولانی مدت جماعتی است که تا توانستند بر طبل تفرقه بین ملت و انقلابی ها دمیدند و امروز که باید پاسخگو باشند دم از همدلی می زنند.
نه برادر عزیز بین ملت اختلافی نیست بین انقلابی ها و جماعت لیبرالی دولت تدبیر اختلاف و فاصله و شکافی است به عمق یک دره ی عظیم
بیخود این اختلاف را به مردم سرایت ندهیم
درست است زمان زمان تسلیت است اما تسلیت به چه کسی!!!
آقای زارع و تقوی نمایندگان دفتر حاج آقای حاجی دلیگانی نماینده شهر ما یعنی شاهین شهر اصفهان بودند. اینها از انقلابی ها و رزمندگان دفاع مقدس بودند
گند کاری دولت گلوی چه کسی را می گیرد؟؟؟
امروز روزی است که باید به امت حزب الله تبریک و تسلیت گفت نه به ملت

+لااقل خواص خودشان را فریب ندهند اگر عوام را با این حرفها ارام می کنیم
پاسخ:

«جماعت لیبرالی دولت تدبیر» را اکثریت همین ملت انتخاب کرده. هنوز یک ماه از انتخابات نگذشته. و متأسفانه جنس بعضی از حرف‌هایی که می‌شنویم رنگ و بوی انتقام از همین اکثریت به خاطر انتخابشان دارد.

برادر گرامی، توجه داشته باشید که انتخابات تمام شد و مردم هم نظرشان را گفتند. اگر کسی انتخابات را قبول ندارد بگوید قبول ندارم. چرا به مردم به خاطر انتخابشان طعنه و کنایه می‌زنند؟

امنیت مملکت امنیت همه‌ی ماست، با هر عقیده‌ای. تروریست‌ها از ما نمی‌پرسند به چه کسی رأی داده‌ایم. تنها راهی که داریم این است که پشت سر حاکمان مملکت متحد بایستیم و نگذاریم دشمن از تفرقه‌ی ما استفاده کند.

۱۷ خرداد ۹۶ ، ۲۰:۴۳ میثم علی زلفی
مردم نظرشان لیبرالیسم نبوده
مردمی که تحت فشار اقتصاد بودند و از آن طرف هم خیلی از دغدغه ها را ندارند اگر از ترس و دیوار و ... سایه ی جنگ به صندوق بیایند به معنی انتخاب فوق لیسانس روحانی نیست.

انتقام؟؟؟
چطور زمانی که دولتی به کار آمد و سعی کرد شعار عدالت را محقق کند 12 سال است کارهایش که از نظر شما اشتباه است را بر سر مومنین می زنید
در همین قضیه برجام روحانیت را متهم به کذب و دروغ گویی کردید
حالا که به این جماعت نیاز دارید لحنتان مهربانانه و همدلانه شده است

(گیرم مردم را فریب دادند و به آنها رای دادند)برادر عزیز ما وظیفه مان که امنیت است را ترک نمی کنیم اما بدانید با این شعارهای توخالی نمی توانید کشور را اداره کنید
امروز اولین شهید از سپاه بود و باز یکی از شهدا روحانی سید، آقای تقوی است

ملت ما باید بفهمند که نمک دان آن که نمکش را می خورند نشکنند حرف همین است نه حرف انتقام است نه چیز دیگر

مگر حزب الله جانش را از سر راه آورده برای کسانی خرج کند که نان دین را می خورند و سر سفره معاویه می نشینند

برای درک بهتر حرفم پیشنهاد می کنم فیلم بادیگارد را در شرایط امروز جامعه ببیینی! (ما حاضر نیستیم جانمان را برای امنیت کشور لیبرال و خاک بدهیم آنها که برای خاک جان می دهند بروند از این کارها بکنند)
پاسخ:

من واقعاً‌ نمی‌فهمم اتفاقات تروریستی امروز چه ربطی به دولت دارد؟ اگر دولت به قول شما لیبرال نبود این اتفاق نمی‌افتاد؟ مثلاً داعش با لیبرال بودن دولت ما مشکل دارد یا چیز دیگری؟ خلاصه که من در عجبم. از یک طرف یک گروه راه افتاده‌اند و می‌گویند این ماجرا کار سپاه بوده! از طرف دیگر یک عده راه افتاده‌اند و به دولت فحش می‌دهند.

شما که حرف من را قبول نمی‌کنی. خب راحت باش. بروید بر طبل تفرقه بکوبید تا ببینیم دودش در چشم چه کسی می‌رود.

۱۷ خرداد ۹۶ ، ۲۱:۴۲ میثم علی زلفی
جهت دهی و متنبه کردن غیر از تفرقه افکنی است.
ما برای تفرقه افکنی فرصت های زیادی داشتیم تا مثل 88 خیابان ها و سطل های آشغال را به آتش بکشیم
اما ما نجیب تر از این حرف هائیم
ضمناینکه الآن بنده خطابم با عوام نیست با خواص جامعه است و با خواص خود فریبی خطاست. ربط ترورها با دولت کنونی لیبرال وادادگی و تضعیف نیروهای نظامی است اعتماد بیش از حد به زبان مذاکره با احمق هاست همین!

آنها هم که می گویند کار سپاه بوده حتما شوخی می کنند! یا اطلاعی از داعش و رابطه اش با سپاه ندارند
ما رو هم دعا کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی